Tankar

Lite tomt i bloggen ett tag så jag tänkte skriva om ett viktigt ämne. Jag har alltid varit lite under kurvan ändå sedan förskolan. Jag har aldrig haft anorxia utan jag har varit mer kräsen. För er som inte visste att jag har gått upp i vikt, jag har även gått hos dietisten. I början gick det bra men nu börjar jag tvivla. Framförallt av vänner hör man att man inte duger att man ska gå ner i vikt. Om jag ska vara ärlig så gråter jag inombords varje gång någon säger att den är för tjock eller att jag är perfekt, att de gärna vill byta kropp. Men då vill jag skrika ut att vad FAN tänker ni på? Ni har redan den normala kroppen, att det heter normala är för att det är normalt! Undernärd är för fan inte normalt!

Jag har inte velat att jag ska se ut så här, jag är kräsen i mat, det är anledningen. Men då tänker väl många, soo ät mer.. Men det är inte enkelt heller. Skulle du säga till någon med anorexia, ät mer? För det är inte lösningen.

Faktum är att jag ser upp till er. Mitt mål är att väga som er. Men när ni säger att ni vill gå ner i vikt, sänker det mitt själv förtroende. Nu vill jag verkligen inte se kommentarer som'' du är visst perfekt'' eller dyl för det sänker mitt förtroende. Och nästa gång ni vill gå ner i vikt tänk efter en gång och säg det inte  när jag är med. För jag ser upp till er. När ni tycker att ni är för ''tjocka'' tvivlar jag på mig själv. Faktum är att jag har funderat på att gå ner ett kilo. Men jag ska fan inte låta det påverka mig, så kan ni vara snälla inte säga sånt till mig.

 T a  t i l l  d e t  h ä r  n u.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad stolt jag blir över dig! jag har aldrig tänkt på det i den här synvinkeln. Lovar att jag ska bättra mig. Vill ju inte att du ska bli ledsen eller något så :/ jag älskar dig längre än universum!

2008-11-30 @ 19:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0