Buss :(

Jäklar vad jag hatar bussar ibland! Idag när jag skulle åka hem var bussen 19 minuter för sen och full. Hur jävla svårt är det att sätta in en buss vid tre-fyra tiden? När jag har åkt en station hör jag (står längst fram) att en annan busschaufför säger att han kan släppa av alla på nästa busshållplats för att tjäna igen den kvarten. Vafaan, var det jag tänkte på då, har jag betalat en bussbiljett för att åka två staioner?

Tack och lov hade de satt in en extra buss (redan liksom?) så han släppte inte av oss. Men nej, det slutar inte där.  Han, utan att säga till passagerana, håller på att vända och skita i de sista hållplatserna. Man ba VA? Tror du att vi ska in till stan igen eller?! En kille sa till och chauffören vända och släppte av oss på min och deras hållplatser.

Okej, jag kunde ha gått men andra då? Äldre personer som har svårt att gå tar självklart bussen av en anledning, speciellt nu när det är halt. Visst det kan inte vara lätt för chaufförena efter alla ändringar och det gynnar verken de som kör eller passagerana. Men jag vet att Hallandtrafiken kan göra bättre, de har klarat av det andra år (innan de bytade bolag). 

Det måste vara en jäkla stress chaufförena har. Att få hastighetsbegränsningar, bli kollade av sk. "mystery riders"  och har en tidsgräns på ca. 10 sek på varje hållplats annars kommer de efter (ja, jag har sett sekunderna tickas ner för varje sekund). Vem blir inte stressad då?

Nej jag ska inte skriva en krönika till om hallandstrafiken för det har jag redan gjort och lämnat in till läraren. Men ändå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0